سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش و ترفند رجیستری و ویندوز و اینترنت و کد جاوا و ...


لینک دوستان

شهیدان لاله های لاله زارند
لینک ، معرفی سایت ، عکس بازیگر ، نرم افزار
اموزش رایانه میلاد

تعداد بازدید

v امروز : 0 بازدید

v دیروز : 0 بازدید

v کل بازدیدها : 28695 بازدید

دسته بندی یادداشت ها

87/8/11 :: 2:34 عصر

در برخی از سیستم ها اتصال به اینترنت مدت زمان طولانی لازم دارد شما می توانید این مدت زمان را در سیستم خود کاهش دهید برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.
 
پوشه Dial - Up Networking واقع در Start -> Accessories -> Communications  یا از این آدرس Control Panel -> Dial - Up Networking باز کرده و روی آیکن مربوط به ISP کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.
 
برگه Server Types را انتخاب و در قسمت Advance Option گزینه Log  on Network را از حالت انتخاب خارج کرده و مطمئن شوید که گزینه
Enable Software Compression انتخاب شده باشد سپس در قسمت Allowed Protocol Network گزینه NETBEUI و IPX/SPX Compatible را از حالت انتخاب خارج نمایید اکنون اتصال شما به اینترنت اندکی سریع تر انجام خواهد  گرفت.


  • کلمات کلیدی :
  • 87/8/11 :: 2:31 عصر

     
    در ویندوز xp در صورتی که قسمتی خراب شد. و مثلا نصب برنامه ای باعث ایجاد مشکل در ویندوز شد با system restore به تنظیمات مربوط به یک تاریخ قبل از تنظیمات فعلی برگردید. برای این کار در منوی start و در قسمت programs وارد accessories و سپس system tools شوید و system restore را اجرا کنید اگر می خواهید برنامه نصب کنید ممکن است ویندوز را خراب کند و یا کاری مشابه آن (create a restore point ) را انتخاب کنید تا در صورت خرابی ویندوز بتوانید به تنظیمات فعلی باز گردید. اگر هم ویندوز شما دچار مشکل شده است restore my computer to an earlier time را انتخاب کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.


  • کلمات کلیدی :
  • 87/8/11 :: 2:31 عصر

     

    در ویندوز xp به طور پیش فرض برنامه ای به نام Picture and Fax Viewer برای نمایش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید این برنامه را غیر فعال کنید تا در موقع دوبار کلیک کردن روی یک فایل تصویری از شما نام برنامه دلخواه برای باز کردن تصویر پرسیده شود دستور زیر را در منوی run اجرا کنید تا این برنامه غیر فعال شود : regsvr32/u shimgvw.dll
    برای فعال کردن دوباره آن هم می توانید دستور زیر را اجرا کنید:
    regsvr32 shimgvw.dll یا regsvr32 / i shimgvw.dll
     


  • کلمات کلیدی :
  • 87/8/11 :: 2:30 عصر

    همه ی شما می دونید که وقتی از یه فایلی شورتکات می گیرید در زیر آیکون شورتکات و در سمت چپش یه فلش کوچیک هست . این فلش برای این هست که به ما بگه این شورتکات یک میانبر هست و فایلی در هارد رو اجرا می کنه و خودش فایل اصلی نیست . مثل عکس زیر که یک شورتکات از وینمپ هست :

     

    خوب شاید بعضی ها از این فلش خوششون نیاد پس با این روشی که من میگم می تونید این فلش رو با یه ترفند ریجستری از زیر شورتکات ها حذف کنید.  برای اینکار مراحل زیر رو به ترتیب طی کنید :

    1- در دیسکتاپ کامپیوترتان روی Start کلیک کرده و گزینه ی Run رو انتخاب کنید .

    2- در کادر درون پنجره ی Run دستور Regedit رو تایپ کنید و اینتر بزنید.

     3- به آدرس زیر بروید :

    HKEY_CLASSES_ROOT > lnkfile


    4- در سمت راست پنجره ی ، گزینه ی IsShortcut  را می بینید. روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده Rename را انتخاب کرده و نام آن را به IsShortcutOld تغیر دهید، یعنی بعد از آن - بدون فاصله -  کلمه ی Old را تایپ کنید .

    5- کامپیوتر خود را Restart یا Log off کنید .

    6- حالشو ببرید.



  • کلمات کلیدی :
  • 87/8/11 :: 2:30 عصر

    حتما براتون پیش اومده که چندین برنامه و پوشه رو با هم باز کردید و برای خارج کردن اونها باید یکی یکی خارجشون کنید . ولی راه بهتر و سریع تری هم هست . برای اینکه چندین برنامه رو با هم خارج کنید به روش زیر عمل کنید :

    همه ی برنامه های در حال اجرا اون پایین روی نوار وظیفه هستند . شما باید دکمه ی Ctrl رو پایین نگه دارید و در نوار وظیفه روی اون برنامه ها یا پوشه ها که می خواید حذفشون کنید کلیک کنید و در حالی که هنوز کلید Ctrl رو نگه داشتید رو یکیشون راست کلیک کنید و کزینه ی  Close Group رو انتخاب کنید.




  • کلمات کلیدی :
  •    1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ


    منوى اصلى

    خانه v
    شناسنامه v
    پارسی بلاگv
    پست الکترونیک v
     RSS v
     Atom v

    درباره خودم

    آموزش و  ترفند رجیستری و ویندوز و اینترنت و کد جاوا و ...
    جلال طاهری
    در این وبلاگ می توانید هر ترفند ویندوز و رجیستری اینترنت/کدجاوا/و ... را پیدا کنید یا اگر پیدا نکردید فقط کافیست درخواست دهید طی مدت 72ساعت پاسخ بگیرید

    لوگوى وبلاگ

    آموزش و  ترفند رجیستری و ویندوز و اینترنت و کد جاوا و ...

    اشتراک در خبرنامه

     

    template designed by Rofouzeh